Pieczątka firmowa – niewielki, skuteczny sposób na reklamę
Czy dzięki pieczątce firmowej można zachęcić do skorzystania z oferty firmy i dowiedzenia się o niej czegoś więcej? Oczywiście, pod warunkiem, że do profesjonalnego charakteru tego firmowego gadżetu dorzuci się odrobinę oryginalności, która sprawi, że pieczątka wyróżni się na plus zamiast zginąć w ogromie takich samych czcionek i wzorów. Jak tworzyć wyjątkowe pieczatki firmowe?
Pieczątka firmowa – na co stawiać a czego zdecydowanie unikać?
Projektując pieczatki firmowe lub imienne, podejdź do tego tak, jak do projektowania wizytówki, która musi być estetyczna i przyciągać wzrok, ale również zawierać konieczne informacje, bez których nie można by jej nazwać profesjonalną. Pieczatka firmowa pełni funkcję przede wszystkim informacyjną, dla klientów, kontrahentów, ale również urzędów i instytucji, wymagającej konkretnych danych o firmie.
Co trzeba zrobić, żeby pieczatka firmowa była zarówno profesjonalna jak i oryginalna? Czy da się to połączyć?
- iInformacje – pieczątka działa jak informacja dla osób, z którymi współpracujesz. Musi zawierać elementy, które pomogą zidentyfikować firmę: jej pełną nazwę, adres, numery NIP i Regon. Jeśli posiada logo, dobrze jest umieścić je na pieczątce. Opcjonalnie warto dodać numer telefonu, mail, stronę WWW;
- czytelna czcionka – czcionka na pieczątce jest mała, dlatego warto zadbać o jej czytelność, tak, żeby po odbiciu pieczątki na kawałku papieru, odczytanie jej nie stanowiło trudności;
- minimalistyczne ozdoby – jeżeli chcesz nadać swojej pieczątce oryginalności, pomyśl nad umieszczeniem na niej minimalistycznej grafiki, która podkreśli charakter działalności;
- spójność – wszystkie elementy muszą do siebie pasować: czcionka, logo, ewentualnie mała grafika – mała przestrzeń pieczątki nie pozwala na niedociągnięcia i przypadkowe elementy.
Czego unikać, projektując pieczątkę firmową?
- natłok informacji – skup się na najważniejszych, które pomogą zidentyfikować i poznać firmę;
- zbyt duża lub mała czcionka – przyjmuje się, że idealny rozmiar czcionki to około 7 lub więcej punktów, 5 punktów to minimum;
- czcionka zbyt ozdobna i przez to nieczytelna – ozdobne fonty są efektowne, ale mogą utrudniać przeczytanie tekstu, lepiej postawić na czytelną czcionkę i popracować nad jej rozmieszczeniem w ciekawy i nietypowy sposób;
- różne kolory – spójność kolorystyczna wpływa na odbiór firmy jako profesjonalnej, dlatego jednobarwny tusz to najlepszy pomysł. Jeżeli nie chcesz czarnego, możesz zdecydować się na bordowy, zielony czy granatowy, ale stosowanie dwóch czy więcej kolorów nie jest najlepszym pomysłem.
Profesjonalne pieczątki? Tylko w profesjonalnej drukarni!
Drukarnia Emi to znana, działająca od wielu lat firma, która w swojej szerokiej ofercie ma także pieczatki firmowe. Nasze pieczątki wykonywane są metodą laserową, co sprawia, że są niezwykle wyraziste, a szczegóły projektu oddane są z największą precyzją. Obudowy marek Trodat, Colop i Wagraf są nie tylko wytrzymałe, ale zapewniają też pieczątkom profesjonalny i bardzo estetyczny wygląd. Masz pomysł na idealną pieczątkę firmową? Chętnie ją dla Ciebie wykonamy? Nie masz pomysłu? Doradzimy i pomożemy – pieczątka to coś więcej, niż tylko zwykły dodatek!