Jak zaprojektować ulotkę reklamową?

Jedną z najczęściej spotykanym form promocji są ulotki reklamowe. Jednostronne, dwustronne, składane – trudno ich nie zauważyć. Obecne w sklepach, punktach usługowych, na stoiskach podczas targów branżowych, wrzucane do skrzynek pocztowych, gazet. Jest to skuteczna reklama produktów i usług, zawierająca często informacje o aktualnych promocjach i wydarzeniach. Jak stworzyć własną ulotkę?


Co powinno znaleźć się na dobrze zaprojektowanej ulotce?

Ulotka reklamowa jest znakomitym nośnikiem informacji o marce i związanych z nią produktach, zniżkach, promocjach i aktualnościach. Można zaprojektować ją samodzielnie lub zlecić to zadanie profesjonalnej drukarni. Co powinno znaleźć się na dobrze skonstruowanej ulotce? Na co zwrócić uwagę?
•    określenie targetu i celu – cel ulotki jak i to, do kogo jest skierowana, to pierwsze, co należy ustalić, aby stworzyć ulotkę, która ma szansę trafić do odbiorcy i odnieść oczekiwany skutek. Dostosowanie pod względem estetyki i użytego języka jest kluczowe dla tego nośnika reklamy;
•    informacje o firmie – nazwa firmy, logo, dane kontaktowe, mogą znaleźć się tam też odnośniki do social mediów;
•    dane na temat produktu lub usługi oferowanej przez firmę;
•    informacja o ewentualnych promocjach, zniżkach, wprowadzeniu nowego produktu itp.

O czym jeszcze warto pamiętać, projektując własną ulotkę reklamową?
•    treść ulotki jest ważna, ale tekstu nie powinno być zbyt dużo, gdyż może być to męczące dla odbiorcy, lepiej skupić się na konkretach, ubranych w chwytliwe słowa, które docierają do konkretnej grupy odbiorców;
•    wyraźna czcionka – ozdobne czcionki wyglądają bardzo efektownie, ale mogą być nieczytelne dla odbiorcy i nie przekazać tego, co powinny. Lepiej postawić na wyrazistą czcionkę, oddającą charakter reklamowanej marki;
•    chwytliwy tekst – ulotka reklamowa musi trafiać do potencjalnego klienta, dlatego chwytliwy slogan, hasło reklamowe, wyeksponowane we właściwy sposób ma większe możliwości dotarcia do odbiorców niż suche fakty o firmie i produktach;
•    estetyczna oprawa – kolorystyka kojarząca się z marką, estetyczna grafika, dopasowana do stylu usługi, wyrazista czcionka. Wszystkie te elementy muszą być starannie przemyślane, jeśli ulotka reklamowa ma spełnić swoje zadanie.

Drukowanie ulotek reklamowych – gdzie najlepiej to zrobić?

Czy warto drukować ulotki samodzielnie? Mając na uwadze zmniejszenie kosztów, niektórzy decydują się na samodzielny druk, jednak nie zawsze daje to zadowalające efekty. Źle dobrana czcionka, niewyraźna grafika, rozmazany druk, nieodpowiedni papier i tusz, źle wymierzone marginesy i spady to tylko niektóre minusy samodzielnego drukowania. Dlatego najlepiej zlecić to zadanie profesjonalistom, takim jak drukarnia Emi w Przemyślu.
Profesjonalny druk ulotek to jedna z wielu naszych ofert. Dobierzemy odpowiednią technikę druku i papier, a jeżeli nie masz swojego projektu, chętnie doradzimy i pomożemy w stworzeniu profesjonalnej, trafiającej do potencjalnych klientów ulotki. Profesjonalna porada, usługi na najwyższym poziomie, konkurencyjne ceny – Emi Studio to miejsce, które warto poznać! Zapraszamy do kontaktu!

 

FLScript logo